مراقبت و سلامتی

مواد مفید برای تقویت مو

مواد مفید برای تقویت مو

مو یکی از مهمترین عامل در داشتن ظاهری زیبا و جذاب می باشد. تقویت مو  برای داشتن مو های پرپشت از کارهای مهمی است که باید انجام دهیم تا همیشه ظاهری دلنشین و زیبا داشته باشیم. در این مقاله انواع مواد مفید برای تقویت مو را معرفی میکنیم. با استفاده از انها  مو های زیبا داشته باشید.

سیب زمینی شیرین

آنتی اکسیدان سرشار سیب زمینی شیرین به کمک موهایتان خواهد آمد.

ماهی

به خصوص ماهی آبهای آزاد که حاوی ویتامین D و امگا ۳ فراوانی هستند.

عدس

حبوباتی که سرشار از آهن – زینک – بیوتین و… است برای افرادی که رژیم های لاغری دارند مناسب تر است.

اسفناج

در واقع اکثر سبزیجات با برگ های سبز تیره منابع خوبی از انواع ویتامین های مورد نیاز برای مو و پوست هستند.

ماست

کلسیم و ویتامین D موجود در آن یکی از لازمه های مو برای رشد و تقویت است.

خانواده توت ها

این دسته از میوه ها در کنار تقویت مو به زیبایی و براقیت مو نیز کمک می کنند.

تخم مرغ

منبع غنی از پروتئین – زینک – سلنیوم و آهن که توانایی رساندن اکسیژن کافی به موها را فراهم می کند.

گردو

این مغز بهترین منبع ویتامین E و بیوتین است که لازمه ی زیبایی پوست و مو است می باشد.

تخم آفتاب گردان

دانه های سویا غنی از ویتامین ب۵ ( موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند.

سالمون

ماهی سالمون به دلیل داشتن امگا ۳ به رشد و تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک فراوانی میکند.

چغندر

ریشه قرمز یاقوتی در مواد شیمیایی طبیعی به عنوان نیترات ها شناخته می شود پس از تجزیه شدن در بدن این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کنند که ممکن است اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول های ترشحی مو برساند.

جودوسر

جو دوسر سرشار از بتا گلوکن می باشد و نوعی فیبر قابل حل هستند. یکی از علل ریزش مو دیابت است و به خاطر غلظت بالای فیبر، بلغور جو دو سر غذایی است که به بهبود حساسیت انسولین بدن کمک می کند.

فلفل دلمه ایی قرمز

فلفل دلمه ای  سرشار از ویتامین ث  می باشد که از شکننده شدن مو جلوگیری می کند.  ویتامین ث برای رشد  زنان با موهای کم پشت بسیار مفید است.

گوشت قرمز

برای دریافت پروتئین لازم  و مواد مغذی مو در هفته گوشت سفید مثل :ماهی ، مرغ استفاده کنید.

لوبیا سبز

: لوبیا سبز غنی از آنتی اکسیدان نیست و ویتامین خاصی ندارد اما حاوی ویتامین ها به اندازه است مثل :روی ، آهن ، ویتامین گروه ب برای حفظ سلامت مو مفید است.

منبع: سایت نمناک